werkwijze-tim-stichtse-vecht
Home Ik zoek ondersteuning Onze werkwijze

Onze werkwijze

Onze werkwijze Je hebt je aangemeld bij TIM Stichtse Vecht en kennis gemaakt met een wijkteammedewerker. Hoe gaat dit nu verder? 1. Jouw hulpvraag Je gaat samen met een wijkteammedewerker in gesprek over jouw hulpvraag. Je kunt daarvoor een derde bij dit gesprek uitnodigen. Denk bijvoorbeeld aan een bekende of familielid. Het kan ook een cliëntondersteuner zijn die aansluit bij het gesprek. Als je hulp wilt aanvragen voor je kind, kan er alleen een derde bij dat gesprek zijn als de ouder(s) met gezag daar allebei toestemming voor geven. Tijdens zo'n gesprek wordt er informatie over het kind gedeeld. Derden mogen deze informatie niet zomaar krijgen. Is het kind 16 jaar of ouder? Dan moet het kind daar zelf toestemming voor geven. 2. Ondersteuningsplan Samen met jouw vaste wijkteammedewerker maak je een ondersteuningsplan. Hierin staat jouw vraag om hulp en de doelen die je wilt bereiken. Ook staat erin wat jij zelf doet en wat de begeleider en anderen doen. Het plan helpt om samen een goede oplossing te vinden. Soms krijg je hulp van de wijkteammedewerker die je kent vanuit het kennismakingsgesprek. Maar het kan ook iemand anders zijn uit ons team. Dit bespreken we altijd met jou. 3. Afspraken Alles wat we samen afspreken, schrijft de wijkteammedewerker in het ondersteuningsplan. Het duurt ongeveer 6 weken om dit plan te maken. Je krijgt het plan van de medewerker als het klaar is. Zo weet je precies wat erin staat, welke hulp je krijgt, wanneer deze start en wie het geeft. Als je het eens bent met het plan, beginnen we. Soms moet je even wachten voor de hulp begint, bijvoorbeeld door een wachtlijst. Je vaste contactpersoon informeert je hierover. 5. Jouw dossier Als de hulp is gestart, blijft er altijd een wijkteammedewerker van TIM verantwoordelijk voor jouw dossier. We bespreken regelmatig hoe het gaat. Hoe vaak dit is, hangt af van jouw hulpvraag. 4. Cliëntportaal Het ondersteuningsplan wordt digitaal naar je verstuurd via het cliëntportaal. Zie bijlage bij deze klantmap voor een uitleg over het cliëntportaal. Je krijgt een eigen portaal in het dossier, zodat je altijd bij je eigen plan kunt komen. Als je niet digitaal vaardig bent, helpen we je om dit te leren. Of we zorgen voor een papieren versie van het plan bij jou thuis, als je dat fijner vindt. 6. Mogelijkheden Loopt de ondersteuning af? Dan zijn er twee mogelijkheden: • Je bent tevreden met de hulp, maar de vraag is nog niet helemaal opgelost. Geef dit aan bij je vaste medewerker. Samen beslissen jullie of het nodig is om de hulp te verlengen. • De hulp is niet meer nodig. We noemen dit uitstroom. Heb je later een nieuwe vraag? Dan ben je altijd welkom bij TIM om dit te bespreken.

Positieve Gezondheid

Bij TIM werken we volgens de principes van Positieve Gezondheid. Meer weten?

Wil jij een optimale website? Dan hebben we wat cookies van je nodig. Pas mijn voorkeuren aan