Mijn TIM SV
TIM Stichtse Vecht maakt gebruik van een cliëntportaal. Deze online omgeving draagt bij aan betere en veilige communicatie en geeft extra mogelijkheden tijdens de ondersteuning. Op deze pagina vind je de belangrijkste informatie, uitleg en tips. De wijkteammedewerker kan je helpen bij vragen en zorgt voor je persoonlijke inloggegevens.
Wat is Mijn TIM?
Het cliëntportaal is een online omgeving waar je documenten, rapportages en formulieren kunt terugvinden die worden gebruikt bij/voor de ondersteuning en zorg die je ontvangt van TIM.
Wat kun je in het portaal?
- Rapportage: je vaste wijkteammedewerker kan een gespreksverslag met je delen.
- Documenten: documenten waar je recht op hebt, kunnen met je worden gedeeld. Zo heb je 24/7 toegang tot alle belangrijke documenten.
- Formulieren: je kunt benodigde formulieren online invullen en/of inzien wanneer deze door de wijkteammedewerker worden gedeeld.
- Reageren: het portaal geeft de mogelijkheid om een reactie te plaatsen bij een rapportage of document.
- Communiceren: vanuit het portaal is het mogelijk om te reageren op berichten van bijvoorbeeld de wijkteammedewerker via de berichtenfunctie.
- Digitaal instemmen: vanuit Mijn TIM is het mogelijk om digitaal in te stemmen met documenten die met je gedeeld zijn en waar om toestemming of instemming wordt gevraagd.
We blijven ontwikkelen. Dat betekent dat er in de toekomst meer functies beschikbaar zullen zijn die de ondersteuning en zorg voor jou en het wijk- en/of specialistisch team makkelijker maken.
Wil je voor het eerst inloggen?
- Ga op je telefoon of tablet naar Google Play of de App store.
- Download de app ‘GoogleAuthenticator’ en installeer deze op je telefoon of tablet.
- Ga daarna op je pc of laptop naar ‘Mijn TIM‘. Log in met de gebruikersnaam en het wachtwoord die je per e-mail hebt ontvangen.
- Kies daarna voor ‘GoogleAuthenticator’. Er komt nu een QR-code in beeld.
- Pak je telefoon en open de app ‘Google Authenticator’. Je kunt de volgende stappen volgen.
- Tik op ‘starten’.
- Tik op ‘overslaan’.
- Tik op ‘Een streepjescode scannen’
- Tik op ‘ja’ bij de vraag om toegang tot de camera van je telefoon.
- Richt de camera van je telefoon op de QR code op het beeldscherm van je computer/laptop
- Er verschijnt een 6-cijferige code op je telefoon
- Tik op ‘account toevoegen’ in de app van je telefoon
- Het account is aangemaakt.
- Open het scherm van je pc of laptop waarop de QR code staat in de ‘Mijn TIM‘-omgeving. Klik hier rechtsonder op ‘samenvatting’.
- Klik op ‘afronden’.
Tweestapsverificatie
Voor het gebruik van Mijn TIM is tweestapsverificatie verplicht. Zo zijn je gegevens veilig bij het gebruik van het portaal. Bij de eerste keer inloggen, word je gevraagd om je deze verificatie in te stellen. Je wijkteammedewerker kan altijd even meekijken als het niet lukt.
De app ziet er als volgt uit in de Google Play store en App store:
Wanneer je volgende keren inlogt, wordt er gevraagd om een ‘verificatiecode’. Deze code ontvang je op je mobiele telefoon in de app ‘Authenticator’ die je hebt geïnstalleerd bij de eerste keer inloggen. De code staat in de app opgeslagen onder de naam ‘MoreCare4’. Je ziet een code die elke 30 seconden verandert in verband met de veiligheid. Deze code is de verificatiecode die je nodig hebt om in te loggen.
Als je problemen hebt met het inloggen in het cliëntenportaal, sluit dan je internetbrowser af (Chrome, Microsoft Edge, Firefox, etc). Ga vervolgens opnieuw naar het cliëntenportaal toe om in te loggen.
Gebruik voor de extra verificatie de stap die hierboven staat vermeld. Zorg ervoor dat je naar deze website gaat: https://timstichtsevecht.c4cloud.nl/
Blijf je problemen ervaren met het inloggen? Probeer dan duidelijk aan te geven welke foutmelding je krijgt en geef dit door aan je betrokken hulpverlener. Deze helpt je graag verder.
Via de onderstaande button kan je de handleiding downloaden met meer informatie over hoe je Mijn TIM gebruikt wanneer je eenmaal bent ingelogd.